-
Ε Γ Κ Υ Κ Λ Ι Ο Σ 218 ηΑΓΙΟΝ ΠΑΣΧΑ 2019Προς τον Ἱερό Κλῆρο και τον εὐσεβῆ Λαότῆς καθ’ ἡμᾶς Ἱερᾶς ΜητροπόλεωςἈδελφοί μου ἀγαπητοί,‘’Δεύτε λάβετε φῶς ἐκ τοῦ ἀνεσπέρου φωτός καί δοξάσατε Χριστόντόν ἀναστάσαντα ἐκ νεκρῶν’’ ἀκοῦμε νά ψάλλει ἡ Ἐκκλησία στήνπανυχίδα τοῦ Πάσχα σήμερα.Καί καθώς πολλοί συνωστιζόμαστε μπροστά στήν Ὡραία Πύλη τοῦναοῦ γιά νά ἀνάψουμε τήν λαμπάδα μας, ἀπό τήν λαμπάδα τοῦ ἱερέως,μοιάζουμε νά ἐξαντλοῦμε ἐκεῖ ὅλη τήν συμμετοχή μας στό γεγονός τῆςἈναστάσεως.Ἡ πρόσκληση τῆς Ἐκκλησίας δέν εἶναι γιά νά λάβουμε ἁπλῶςφῶς, πού μπορεῖ μέ μιά πνοή ἀνέμου νά σβήσει. Ἡ πρόσκληση μιλάειγιά ἀνέσπερο φῶς, πού δέν δύει, πού δέν ἐξαφανίζεται ποτέ, ὅσο καί ἄνλυσσομανοῦν οἱ ἄνεμοι τῆς ἀπιστίας καί τῆς ἀμφισβήτησης.Ψιλά γράμματα θά ποῦν πολλοί, ὅσοι σπεύδουν νά ἐγκαταλείψουντόν Ναό μέ τό πρῶτο ‘’Χριστός Ἀνέστη’’ γιά νά φάνε, νά γλεντήσουν, νάκοιμηθοῦν νωρίς, χωρίς νά κατανοοῦν τό μήνυμα τῆς μεγαλύτερηςγιορτῆς τῆς χριστιανοσύνης, ἀδικῶντας πρῶτα τούς ἑαυτούς τους.Στήν ἀναστάσιμη θεία λειτουργία ἡ Εὐαγγελική περικοπή ἀπό τόνΕὐαγγελιστή Ἰωάννη δέν ἔχει καμία ἀναφορά στό γεγονός τῆςἈναστάσεως, ἀλλά περισσότερο στή γέννηση του Χριστοῦ.Ἡ εὐαγγελική περικοπή κάνει λόγο γιά φῶς πού ἦλθε στόν κόσμοκαί ὅπως χρειαζόμαστε τό φῶς γιά νά ζήσουμε μέσα σ’ αὐτό,ἀντιλαμβανόμενοι τόν γύρω κόσμο, ἔτσι καί ὁ Χριστός εἶναι τό φῶς πούφωτίζει κάθε ἄνθρωπο ἐρχόμενο στόν κόσμο.Χωρίς αὐτόν τόν φωτισμό δέν μποροῦμε νά βιώσουμε, νάψηλαφίσουμε, νά κατανοήσουμε τό γεγονός τῆς Ἀναστάσεως τοῦΧριστοῦ.Στήν ἀναστάσιμη Εὐαγγελική περικοπή γίνεται ἀναφορά καί στήνδημιουργία τῶν τέκνων τοῦ Θεοῦ. Τέκνα τοῦ Θεοῦ ἔγιναν καί γίνονταιδιαχρονικά, ὅσοι ‘’ἔλαβον Αὐτόν’’, δηλαδή ὅσοι τόν ἐγκολπώθηκαν καίτόν ἀποδέχθηκαν ὡς Σωτήρα καί Λυτρωτή.
-
Πολλοί σέ ὅλες τίς περιόδους τῆς ἀνθρώπινης ἱστορίαςπολέμησαν τόν Χριστό, ἀλλά καί πολλοί εἶχαν καλή γνώμη καί τόνχαρακτήρισαν ‘’μεγάλο μύστη’’, ‘’κοινωνικό ἐπαναστάτη’’, ‘’κοινωνικόἀναμορφωτή’’, ‘’ἐνσάρκωση τῆς ἀγάπης’’. Κατ΄ ἄνθρωπο φαινομενικάτῶν τιμοῦν, ἀλλά τόν ἀποψιλώνουν καί τοῦ ἀποστεροῦν τήν μοναδικήΤου ἰδιότητα, αὐτή τοῦ Μονογενοῦς Υἱοῦ καί Λόγου τοῦ Θεοῦ.Ἡ Ἐκκλησία ἀπόψε μᾶς καλεῖ νά ξεκαθαρίσουμε τήν πίστη μαςστόν Χριστό, ὡς Μονογενή Υἱό τοῦ Θεοῦ, τέλειο Θεό καί τέλειοἄνθρωπο.Ἔλαβε τήν ἀνθρώπινη φύση ἐκ πνεύματος Ἁγίου καί τῆςἀειπαρθένου Μαρίας. Κήρυξε τήν ἀγάπη, θαυματούργησε, σταυρώθηκεκαί ἀναστήθηκε.Δέν ἀκολουθοῦμε ἕναν ὁποιονδήποτε ἄνθρωπο, ἔστω καί μεγάλοἡγέτη. Ἀκολουθοῦμε τόν Υἱό τοῦ Θεοῦ καί αὐτό καλούμεθα νάσυνειδητοποιήσουμε τό βράδυ τῆς Ἀναστάσεως, γιατί ἡ Ἀνάσταση εἶναιἡ βεβαίωση τῆς θεότητάς Του.Ἡ Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ εἶναι τό θεμέλιο τῆς πίστεώς μας, τόκέντρο τῆς ζωῆς μας, τῆς θεολογίας μας, τῆς λατρείας μας.‘’Εἰ Χριστός οὐκ ἐγείγερται ματαία ἡ πίστης ἡμῶν’’ γράφει ὁἈπόστολος Παῦλος.Ὅσοι εἴμαστε παιδιά τοῦ Θεοῦ ἤ τουλάχιστον ἀγωνιζόμαστε νάγίνουμε, κατανοοῦμε ἀπόψε, ὅτι ἐφ’ ὅσον ἀναστήθηκε ὁ Χριστός καίκατέλυσε τόν θάνατο, μᾶς προετοίμασε τόν ἴδιο δρόμο τῆς ἀναστάσεωςμέσα στό ἀνέσπερο φῶς τῆς Βασιλείας Του.Γι’ αὐτό ἀκούσαμε τόν Ἅγιο Ἰωάννη τόν Χρυσόστομο στόνκατηχητικό του Λόγο νά λέει ‘’Ἀνέστη Χριστός καί οὐδείς ἐν τοῖςμνήμασι’’.Καί ἔτσι δικαιολογεῖται ἡ χαρά, τό πανηγύρι, τό παραδοσιακόγλέντι, τό ἐπίσημο τραπέζι, ἀφοῦ ὁ ἄνθρωπος διψάει γιά ζωή καί αὐτήτήν αἰώνια ζωή μᾶς χαρίζει ὁ Ἀναστάς Κύριος.Χριστός Ἀνέστη ἀδελφοίΔιάπυρος πρὸς τὸν Ἀναστάντα Κύριον εὐχέτηςΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣΟ ΞΑΝΘΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΘΕΩΡΙΟΥΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ
ΑΓΙΟΝ ΠΑΣΧΑ 2019