-
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΞΑΝΘΗΣΚΑΙ ΠΕΡΙΘΕΩΡΙΟΥ ΞΑΝΘΗ 3-3-2019ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ«Ο ΠΛΗΣΙΟΝ Η ΣΩΤΗΡΙΑ ΜΟΥ»Ἡ σημερινή εὐαγγελική περικοπή παρουσιάζει τόν αὐθεντικό λόγοτοῦ Κυρίου μας περί τῶν ἐσχάτων. Γιατί σήμερα αὐτό τό κείμενο; Διότιπροηγήθηκαν πολλές περικοπές μέ κορυφαῖες τίς δύο προηγούμενες, τοῦΤελώνη καί τοῦ Φαρισαίου καί τοῦ Ἀσώτου υἱοῦ, οἱ ὁποῖεςπαρουσιάζοντας γλαφυρά τή θεία ἀγάπη, μπορεῖ νά μᾶς ὁδηγήσουν στόνά παραθεωρήσουμε τή θεία δικαιοσύνη. Περιγράφεται, λοιπόν, ὁτρόπος μέ τόν ὁποῖο θά μᾶς κρίνει ὁ Θεός, γιά νά κατανοήσουμε ὅτικανείς δέν ξεφεύγει ἀπό τή θεία δίκη, ἀλλά καί γιά νάπροβληματιστοῦμε γόνιμα.Ποιό τό παράξενο στήν κρίση τοῦ Θεοῦ; Πουθενά δέν γίνεταιλόγος περί ἁμαρτιῶν καί παραπτωμάτων, ἀλλά φαίνεται τά πάντα νάἐξαρτῶνται ἀπό τή στάση τοῦ καθενός μας ἔναντι τοῦ ἄλλου, τοῦἐμπερίστατου ἀνθρώπου, τοῦ πλησίον.Γιατί δέν γίνεται λόγος περί ἁμαρτίας; Ἄς θυμηθοῦμε τό πῶςσυντελέστηκε τό προπατορικό ἁμάρτημα καί εἰσῆλθαν ἡ ἁμαρτία καί ὁθάνατος στόν κόσμο. Ὁ ἀρχέκακος ὄφις ἀπομονώνει τήν Εὔα καί τήνπαρασύρει σέ συζήτηση μαζί του. Ἡ Εὔα ἀντί νά καλέσει καί τόν Ἀδάμ,ὥστε ἑνωμένο τό ἀνθρώπινο γένος νά ἀντιμετωπίσει τήν πειρασμικήπροσβολή, συνεχίζει μόνη της ἕνα διάλογο μέ κύριο χαρακτηριστικό τήνἀλλοίωση τῆς ἀντίληψης τοῦ ἀνθρώπου περί τοῦ ἀγαθοῦ θεοῦ. Ἡ ἀρχήτῆς ἁμαρτίας ἦταν ἡ διάσπαση τῆς ἑνότητας τῶν πρωτοπλάστων, τῆςσυνάφειας τοῦ ἄνδρα καί τῆς γυναίκας, τῆς ἀγαπητικῆς ἐξάρτησης τοῦἑνός ἀπό τόν ἄλλο!Αὐτή τή διάσταση τῆς ἁμαρτίας ἔρχεται νά θεραπεύσει ἡ σημερινήπερικοπή, χωρίς κάν νά μιλάει γιά ἁμαρτία! Ἀντιστρέφει τή διαδικασίατῆς πτώσης καί προτάσσει τό γεγονός τῆς ἀγαθῆς πορείας τοῦἄνθρωπου πρός τόν συνάνθρωπο, ὡς ἀπαρχή καί ἐπιβεβαίωση τῆςἀγαθῆς του πορείας πρός τόν Θεό Πατέρα.Ὅποιος συντηρεῖ τή διάσταση τοῦ ἀνθρώπου ἀπό τόν συνάνθρωπο,δέν μπορεῖ νά ἰσχυρίζεται ὅτι εἶναι ἑνωμένος μέ τόν θεό. Ἀντίθετα,ὅποιος νοιάζεται καί πορεύεται ἀγαπητικά πρός τόν ἄνθρωπο, καλύπτεικαί τήν ἀπόσταση πού τόν χωρίζει ἀπό τόν Θεό!Γι’ αὐτό καί ὡς ὑπέροχο συμπέρασμα, ὁ μαθητής τῆς ἀγάπηςγράφει: «Ἄν πεῖ κανείς ὅτι ἀγαπῶ τόν θεό καί ταυτόχρονα μισεῖ τόνἀδελφό του, αὐτός εἶναι ψεύτης. Διότι ὅποιος δέν ἀγαπᾶ τόν ἄδελφότου, τόν ὁποῖον βλέπει, πῶς εἶναι δυνατό ν’ ἀγαπᾶ τόν θεό πού δέν Τόν
-
ἔχει δεῖ ποτέ;». Αὐτή εἶναι ἡ προοπτική τῆς ἐνασχόλησής μας μέ τάἔσχατα, ἡ ἀγάπη πρός τόν πλησίον ὡς μέτρο τῆς ἀγάπης πρός τόν Θεό!ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ
ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ«Ο ΠΛΗΣΙΟΝ Η ΣΩΤΗΡΙΑ ΜΟΥ»